آنچه باید راجع به اندازه و آج لاستیک های کامیون بدانید

آج لاستیک های کامیون آج لاستیک های کامیون

در این مطلب می خواهیم اطلاعاتی را راجع به آج لاستیک های کامیون در اختیارتان قرار بدهیم. وقتی صحبت از لاستیک‌های کامیون می‌شود، اندازه، مشخصات آن به خصوص آج لاستیک های کامیون اهمیت دارد. اگر می‌خواهید از فرسودگی بی‌رویه و سایر نیازهای تعمیر و نگهداری غیر ضروری برای وسیله نقلیه خود جلوگیری کنید، باید نوع دقیق لاستیک را، بدانید.

چندین عنصر وجود دارد که یک تایر کامیون را از دیگری متمایز می‌کند و داشتن درک کامل از هر یک کلید تضمین ایمنی جاده و تجربه رانندگی راحت است. در این مقاله به آنچه باید راجع به اندازه و آج لاستیک های کامیون بدانید، پرداخته می‌شود. اگر شما هم علاقه دارید تا راجع به آج لاستیک های کامیون اطلاعاتی کسب کنید برای کسب اطلاعات بیشتر همراه باشید.

راههای تماس با ما

تهران، زعفرانیه، خیابان شهید اعجازی، قبل از سیمین، پلاک6،
ساختمان امین، واحد 711
02126806457

آشنایی با انواع تایرها

برای ان که راجع به آج لاستیک های کامیون بدانید بهتر ایت ابتدا با تایر ها آشنا شوید. درک اینکه لاستیک برای چه خودرویی طراحی شده است دارای اهمیت است زیرا هر نوع تایر برای اهداف متفاوتی ساخته شده و همچنین بارهای متفاوتی را تحمل می‌کند.

حرف اول این سری یا “P”، “C” یا “LT” خواهد بود. یک “P” که در پایان ظاهر می‌شود نشان می‌دهد که لاستیک‌های شما برای وسایل نقلیه سواری ساخته شده‌اند. از سوی دیگر، “C” نشان می‌دهد که تایرها به طور خاص برای استفاده تجاری طراحی شده‌اند و در نهایت، “LT” به این معنی است که تایرهای شما برای استفاده کامیون‌های سبک می‌باشند. اگر هیچ حرفی در ابتدای سری وجود نداشته باشد، به احتمال زیاد یک تایر متریک دارید که معمولا به آن اندازه اروپایی نیز می‌گویند.

آج لاستیک های کامیون

اندازه کلی و آج لاستیک های کامیون

  • عرض لاستیک

اگر بخواهیم بفهمیم که عرض لاستیک خودرو و یا کامیون ما چقدر است باید بگوییم، آن دو یا سه رقمی که بعد از حرف در سری ساخت لاستیک قرار می‌گیرند، عرض لاستیک را بر حسب میلی متر مشخص می‌کنند. این عدد نشان دهنده اندازه‌گیری دیواره جانبی و خارجی تا دیواره داخلی تایر به طور کامل انجام می‌شود.

  • سایز لاستیک

به طور کلی سایز لاستیک درصدی از ارتفاع دیواره جانبی لاستیک خودرو را نشان می‌دهد. این از لبه لاستیک تا بالای آج آن اندازه‌گیری می‌شود. هر چه سایز لاستیک خودروی شما بزرگتر باشد، دیواره جانبی یا نیم رخ تایر هم بلندتر است.

  • آج

به طور کلی آج لاستیک های کامیون بخشی هستند که به آن بخش جدایی ناپذیر از یک لاستیک هم گفته می‌شود که به صورت کلی کشش بین لاستیک و سطح جاده را برای خودرو فراهم می‌سازد. سازندگان خودرو‌ها برای رسیدن به حداکثر امنیت و ایمنی برای خودرو‌ها و هندلینگ و راحتی هنگام رانندگی، آج لاستیک های کامیون خود را بهتر از دیگر برند‌ها می‌سازند و بهبود می‌بخشند.

این مطلب هم می تواند برای شما جذاب باشد :  راه حل بریجستون که ارزش اجتماعی جدیدی را به مسافران و راننده های اتوبوس ارائه می دهد: PlusStop

آج لاستیک های کامیون با انواع مختلف طراحی شده‌اند که هر کدام برای شرایط جاده و ترجیحات رانندگی مختلف طراحی شده‌اند. چهار نوع مختلف از آج لاستیک های کامیون وجود دارد: جهت‌دار، متقارن، نامتقارن و جهت دار/نامتقارن.

  • جهت‌دار

این نوع آج لاستیک برای غلتش در یک جهت طراحی شده است و دارای فلش‌هایی است که جهت خاص را نشان می‌دهد. این اجازه می‌دهد تا آب از لاستیک خارج شود تا از هیدروپلنینگ(جمع شدن آب جلو تایر خودرو به طوری که وزن خودرو را به روی خودش تحمل کند)جلوگیری شود. تایرهای جهت‌دار باید به طور منظم از سمتی که در آن قرار دارند به جلو به عقب بچرخند تا به عملکرد کلی آنها کمک کند.

راههای تماس با ما

تهران، زعفرانیه، خیابان شهید اعجازی، قبل از سیمین، پلاک6،
ساختمان امین، واحد 711
02126806457

  • متقارن

آج متقاون لاستیک دارای الگوی یکسانی با شیارهای پیوسته و برآمدگی در کل تایر می‌باشد.این رایج‌ترین نوع آج لاستیک است که در بسیاری از خودروهای سواری یافت می‌شود زیرا دوام و بی‌صدا بودن آن اهمیت دارد. علاوه بر این، این لاستیک‌ها را می‌توان به روش‌های مختلف چرخاند و به افزایش عمر آن‌ها و افزایش تطبیق پذیری کمک می‌کند.

  • نامتقارن

آج تایرهای نامتقارن اغلب به عنوان تایرهای هیبریدی برچسب گذاری می‌شوند زیرا اینها دارای الگوهای ترکیبی برای حداکثر چسبندگی در جاده‌های خشک و مرطوب هستند. این نوع لاستیک در بین خودروهای اسپورت رایج است، به طوری که قسمت‌های داخلی و میانی لاستیک برای کشش خیس و قسمت بیرونی برای توانایی بهینه پیچیدن در سطوح خشک طراحی شده است.

  • جهت دار/نامتقارن

این نوع آج لاستیک دارای الگوهای V شکل بوده و یک آج جهت‌دار معمولی است که به تخلیه آب از لاستیک و چسبندگی هوای خشک یک آج نامتقارن کمک می‌کند.

آج لاستیک های کامیون

آشنایی با انواع لاستیک‌های کامیون

شما بدون اینکه بدانید کدام لاستیک برای کامیون شما مناسب‌تر است، به رانندگی خود با کامیون تا حد امکان ادامه می‌دهید تا اینکه لاستیک پنچر شود. اما باید بدانید که آشنایی با انواع لاستیک‌های کامیون می‌تواند باعث بهتر رانندگی کردن و افزایش طول عمر لاستیک شود.

  • لاستیک‌های کامیون همه کاره

این نوع لاستیک در هر جایی امکان تردد دارد، و به طور کلی انعطاف پذیری بالاتری نسبت به دیگر لاستیک‌ها دارد. این نوع لاستیک برای مسافرت‌های طولانی یک انتخاب مناسب می‌باشد.

  • لاستیک‌‌های با حداکثر کشش

لاستیک‌های با حداکثر کشش به این دلیل نامگذاری شده‌اند که کشش زیادی را تحمل می‌کنند. این نوع تایرها برای زمین‌های گل آلود و شنی بسیار مناسب می‌باشند. لاستیک ‌های حداکثر کشش بیشتر برای کمک به چسبیدن به جاده و جلوگیری از ناراحتی ‌های جزئی و تصادفات بزرگ استفاده می‌شوند. از این تایرها به طور خاص برای رانندگی در شرایط آب و هوایی نامناسب و موقعیت‌های خارج از جاده استفاده می‌شود.

  • تایر‌های کامیون گلی

وقتی بیشتر اوقات در خارج از جاده رانندگی می‌کنید، لاستیک‌های کامیون گلی ممکن است برای شما مناسب باشند. این لاستیک‌ها به وسیله نقلیه شما کشش و قدرت لازم برای عبور از مسیرهای ضخیم و گل آلود را می‌دهند.

  • تایر‌های کامیون بزرگراه

اگر تمام تجربه‌‌های رانندگی شما فقط شامل رانندگی در جاده‌‌های اصلی مثل بزرگراه‌‌ها است، حتما این لاستیک ‌ها را برای خودتان تهیه کنید. لاستیک‌های کامیون بزرگراه بیشتر برای رانندگی در بزرگراه‌ها یا جاده‌های باز مناسب هستند و با وجود رانندگی طولانی، راحتی و آرامش را فراهم می‌کنند. این لاستیک‌ها همچنین می‌توانند بارهای سنگین گاه به گاه را تحمل کنند، که برای اکثر کامیون‌ها عالی می‌باشند.

این مطلب هم می تواند برای شما جذاب باشد :  شاخص TKPH چیست؟

داشتن تمام این دانش اولیه در مورد لاستیک‌های کامیون به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که کدام نوع برای انجام کار برای وسیله نقلیه کامیون سبک برای شما مناسب است. برای اطلاعات بیشتر در مورد لاستیک‌های کامیون سبک ما، کاتالوگ ما را در همین سایت ببینید.

آج لاستیک های کامیون

در این مقاله سعی شد اطلاعات کاملی در رابطه با اندازه، آج لاستیک های کامیون ارائه شود. آگاهی از این اطلاعات سبب می‌شود که در هنگام خرید تایر کامیون انتخاب درستی داشته باشید. در صورتی که قصد خرید لاستیک کامیون را دارید می‌توانید از طریق همین سایت اقدام کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با همکاران و نمایندگان ما از طریق راه‌های ارتباطی که در قسمت تماس با ما معرفی شده است، ارتباط برقرار کنید.

برای خرید انواع لاستیک سواری ، لاستیک کامیونی و لاستیک راهسازی با ما در کاران تایر در تماس باشید.

راههای تماس با ما

تهران، زعفرانیه، خیابان شهید اعجازی، قبل از سیمین، پلاک6،
ساختمان امین، واحد 711
02126806457

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *