محبوب‌ترین و بهترین مارک‌ لاستیک‌ کامیونی کدامند؟

محبوبترین لاستیک های کامیون

یافتن محبوب‌ترین و بهترین مارک لاستیک‌ کامیونی همواره دغدغه کامیون‌داران بوده است. برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که هر یک ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را داشته و به همین دلیل باید از میان آن‌ها مناسب‌ترین مارک را انتخاب کرد که جوابگوی نیازهای راننده در شرایط مختلف جاده باشد. میان انواع برندها، یکی از آن‌ها بهترین مارک لاستیک کامیونی شناخته شده است که در این متن به آن اشاره خواهد شد.

راههای تماس با ما

تهران، زعفرانیه، خیابان شهید اعجازی، قبل از سیمین، پلاک6،
ساختمان امین، واحد 711
02126806457

لاستیک کامیون

کامیون از نوع ماشین‌های سنگین است که لاستیک‌های آن با توجه به حجیم و بزرگ بودن ماشین باید با کیفیت بوده و مقاومت بسیار بالایی داشته باشد. لاستیک‌های کامیون مطابق استانداردهای خاص تولید می‌شوند تا در شرایط مختلف جاده و مسیر و در آب و هواهای مختلف دوام آورند. بر روی لاستیک کامیون اطلاعاتی حک شده است که نشان دهنده نوع خوردو، پهنای تایر، نسبت منظر، ساختار تایر، قطر رینگ، شاخص تحمل بار و شاخص سرعت است.

اگر لاستیک‌ها درست انتخاب شوند پایداری و کشش بهتری را هنگام رانندگی فراهم می‌کنند و منجر به افزایش راندمان یا عملکرد ماشین می‌شوند. همچنین لاستیک‌ها باعث می‌شوند که مصرف سوخت افزایش یا کاهش یابد به همین دلیل است که هنگام خریداری باید نوع مناسب آن انتخاب شود بنابراین تنها انتخاب بهترین مارک لاستیک کامیونی مهم نیست. دلایل اهمیت به کیفیت و مشخصات فنی لاستیک، برای انتخاب بهترین مارک لاستیک کامیونی عبارتند از:

  • پایداری و کنترل: کامیون‌ها مدام در حال گاز دادن و ترمز کردن هستند در نتیجه بهترین مارک لاستیک کامیونی هم که انتخاب شود زمانی می‌تواند عملکرد مطلوب داشته باشد که سایز آن به درستی انتخاب شده و از آن خوب مراقبت شده باشد. در چنین حالتی کشش بهتری ایجاد کرده و خطر لغزش یا سر خوردن را کاهش می‌دهند.
  • ظرفیت بار: بارهایی که توسط کامیون حمل می‌شوند از نظر وزنی با یکدیگر متفاوت هستند. هر لاستیک ظرفیت بار خاصی دارد که به معنای حداکثر وزنی است که می‌تواند حمل کند. ظرفیت بار در تمامی انواع لاستیک‌ها حتی در بهترین مارک لاستیک کامیونی نیزحد معینی دارد که اگر بیشتر از ظرفیت انتخاب شود باعث از دست رفتن کنترل ماشین، خرابی لاستیک و سایر خطرات احتمالی می‌شود.
  • دوام و استحکام: جاده‌های درون شهری و برون شهری هر کدام دارای ایرادات و چالش‌هایی هستند که لاستیک‌ها باید بتوانند در چنین شرایطی دوام بیاورند. بهترین مارک لاستیک کامیونی طوری ساخته شده است که دارای آج‌های مناسب بوده تا در برابر عوامل و شرایط مختلف جاده‌ای مقاومت کرده و به زودی خراب و پنچر نشود.
  • مقاومت در برابر حرارت: سایش لاستیک روی زمین باعث گرم شدن و حرارت دیدن لاستیک‌ها می‌شود. گرما ممکن است باعث ترکیدن لاستیک و فرسوده شدن آج‌ها شود. بهترین مارک لاستیک کامیونی طوری طراحی شده‌اند که در برابر حرارت بالا مقاومت کرده و میزان گرما را به شیوه ای خاص کم کنند.
  • لاستیکهای همسان: کامیون دارای چند لاستیک‌ بوده که باید از نظر اندازه، ظرفیت بار و نوع ساخت با هم مطابقت داشته باشند. هر نوع ناهماهنگی حتی با وجود استفاده از بهترین مارک لاستیک کامیونی بر پایداری هندلینگ کامیون تاثیر منفی می‌گذارد.
این مطلب هم می تواند برای شما جذاب باشد :  خرید عمده لاستیک صنعتی از وارد کننده

 

بهترین مارک لاستیک کامیونی

بهترین مارک لاستیک کامیونی

لاستیک‌هایی که برای کامیون‌ها استفاده می‌شود ممکن است تمام زمین باشند که برای مسیرهای نرم مانند شن و ماسه مناسب هستند. لاستیک سنگین نیز برای حمل و نقل‌های سنگین طراحی شده است که رانندگی آرام و روان را به ارمغان می‌آورد. لاستیک‌های زمستانی نیز طوری طراحی شده‌اند که برای سفر در شهرهایی با آب و هوای سرد برفی و بارانی ایمن باشند که ذره‌ای از سرعت و قدرت تایرها کاسته نخواهد شد. لاستیک گل و لای شکاف‌های مخصوصی دارند که برای جاده غیر آسفالتی که مدام پر گل و لای هستند مناسب است.

راههای تماس با ما

تهران، زعفرانیه، خیابان شهید اعجازی، قبل از سیمین، پلاک6،
ساختمان امین، واحد 711
02126806457

شرکت‌های متعددی هستند که در زمینه تولید لاستیک فعالیت دارند. هر یک از شرکت‌ها انواع لاستیک‌ها را تولید می‌کنند که می‌توان آن‌ها را در خودروهای سبک و سنگین استفاده کرد. انواع برندهای لاستیک کامیون وجود دارند که همواره جزو بهترین‌ها بوده‌اند بنابراین بسیاری از رانندگان و مالکین خودروهای سنگین ترجیح می‌دهند به جای استفاده از برندهای متفرقه، از برندهای اصلی و شناخته شده خریداری کنند.

میشلن، بریجستون، کونتیننتال، گودیر، دانلوپ، پیرلی و … از نام‌های معروفی هستند که در زمینه تولید تایر شناخته شده هستند. بهترین مارک لاستیک کامیون که تاکنون جزو پر فروش‌ترین‌ها بوده است، میشلن نام دارد.

لاستیک میشلن

درباره برند میشلن (Michelin) محبوب ترین و بهترین مارک لاستیک کامیونی

میشلن محبوب‌ترین و بهترین مارک لاستیک‌ کامیونی است که به دلیل دوام و مقاومت بالا بسیار از آن استقبال شده است. میشلن تولید کننده لاستیک فرانسوی است که در سال 1889 توسط دو برادر احداث شد و اکنون جزو برجسته‌ترین تولید کنندگان تایر در جهان محسوب می‌شود. میشلن که بهترین مارک لاستیک کامیون شناخته می‌شود به دلیل نوع کاربری و تحمل وزن بالا جزو پر فروش‌ترین لاستیک‌ها است.

اکنون حدود 135 سال از آغاز به کار میشلن می‌گذرد که بسیاری از خودروسازان بر این باور هستند که تایرهای تولید شده توسط این برند بهترین کیفیت و مناسب‌ترین عملکرد را در مقایسه با سایر برندهای مطرح دنیا دارند به همین دلیل از آن‌ها در انواع خودروهای لوکس و معمولی استفاده می‌‌شود.

امروزه لاستیک میشلن در کشورهای مجارستان، انگلستان، لهستان، اسپانیا، ایتالیا، آلمان و … تحت لیسانس و نظارت میشلن فرانسه تولید می‌شود که تفاوت در قیمت‌ها به دلیل هزینه‌های مختلف تولید در هر یک از کشورها و هزینه‌های بارگیری تا کشور مقصد است. کاران تایر با داشتن چندین نمایندگی انواع لاستیک‌های اصل برند میشلن را به طور مستقیم به دست مشتریان گرامی می‌رساند. کامیون‌داران می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های مجاز کاران تایر، تایر میشلن را با قیمت مناسب تهیه نمایند.

این مطلب هم می تواند برای شما جذاب باشد :  چه عواملی باعث سایش لاستیک خودرو می شوند؟

برای خرید انواع لاستیک کامیونی می توانید با ما در کاران تایر تماس بگیرید.

راههای تماس با ما

تهران، زعفرانیه، خیابان شهید اعجازی، قبل از سیمین، پلاک6،
ساختمان امین، واحد 711
02126806457

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *